آخرین بروزرسانی : یکشنبه 15 خرداد 1384 - 09:38:58 ق.ظ.
مرتبه بازدید |
نظرات شما
| نسخه قابل چاپ |
این صفحه را برای دوستان خود بفرستید.
خوردن لوبيا يا عدس 2 بار در هفته ضروريست
خوردن لوبيا يا عدس حداقل دو بار در هفته احتمال پيشرفت سرطان سينه را در زنان كاهش مي دهد اما مصرف غذاهاي ديگر كه غني

از مواد شيميايي به نام فلاونوئيدها هستند به نظر نمي رسد بر اين احتمال تاثيري داشته باشد.
به گزارش سايت مدلاين پلاس ، مطالعه بر روي حيوانات ارتباط بين مصرف غذاهاي سرشار از فلاونوئيدها را با كاهش احتمال سرطان سينه نشان داده اند اما مشخص نيست اين رابطه در جمعيت انساني نيز صدق كند.
گروهي از محققان دانشگاه هاروارد اطلاعات به دست آمده از 90630 زن را مورد ارزيابي قرار دادند.اين زنان عمدتا در دوران پيش از يائسگي بسر مي بردند. طي 8 سال اول مطالعه ، 710 مورد سرطان سينه به ثبت رسيد.
همانطور كه اشاره شد مصرف فلاونول به طور كلي و غذاهاي غني از فلاونول ارتباطي با احتمال ابتلا به سرطان سينه نداشت اما ارزيابي هاي بعدي نشان دادند تاثير احتمالي مصرف لوبيا يا عدس را پيشنهاد كردند.
به ويژه در زماني كه حداقل دو بار در هفته از اين حبوبات مصرف مي كردند ، احتمال پيشرفت سرطان سينه 24 درصد كمتر از گروهي بود كه كمتر از يك بار در ماه از چنين غذاهايي استفاده مي كردند. به هر حال بررسي تاثير مثبت و حفاظت گر لوبيا و عدس به تحقيقات بيشتر نيازمند است.
منبع خبر:
جام جم